tisdag 11 maj 2010

Ny hingst

Kolle tävlar i norge
Jag och kolle tränar överlinjen i kort tölt i djupare form







Jag har köpt en ny hingst han heter Kolstakkur fra Asgardi och är en 1- klass fyrgångs hingst.Kolstakkur har 7,95 på extriören och 8,14 på ridegenskaper och totalt 8,05 han har 8,5 på trav,skritt,galopp,vilja,lynne och helhetsintryck och 9 på tölt.Kolstakkur har 40 registrerade avkommor och han är e elite hingsten Kraflar fra Midsitju som har 8,40 på ridegenskaper och som har 257 reg avkommor.Kolstakkur tävlade i norge föra året på poängen 7,40 i Tölt,närmare 7 i fyrgång och 6,40 i T2 och har varit reserv till landslaget.Kolstakkur är den bästa och roligaste hästen som jag har ridit han är så samarbetsvillig och så himla mjuk jag ÄLSKAR han Kolle är helt fantastisk vilken häst det är en fröjd att rida han och vilket lyne han har vi rider med ston som brunstar och han säger inget jag kan nog skriva hur mycket som helst om hur underbar han är jag har verkligen hitat min häst som jag så länge har letat men nu har jag hitat han och han kommer ALDRIG att bli till salu jag kommer aldrig att hita en sån häst igen så nu ska jag betäcka med han och hoppas att fölen blir lika flotta som han är.Det ska bli väldigt roligt att gå kurser och tävla den här underbara hingsten.Så nu håller vi på att träna över linjen i alla gångarter och lära känna varandra och vi passar verkligen i hopp.

2 kommentarer:

  1. Vilken vacker häst, jag förstår att du är lycklig :-)

    Sv: Ja, det ska bli roligt, bara man får hem hästarna också. Skulle ju åkt idag egentligen, men hon med hästen hade fullt upp så det blir eventuellt imorgon istället... så trist att vänta bara!

    SvaraRadera
  2. Å, er det her han har havnet!

    SvaraRadera