tisdag 7 september 2010

Vill klona min Kolle:)

Kolle är en fröjd att rida



Min underbara Kolle

Kolles bror Krummi

Tänk om det går att klona en häst då skulle jag klona min hingst Kolstakkur(Kolle)vilken häst det är han är så fantastisk på alla sätt och viss han har ett super lyne det är enastående,han är så koll ,en fantastisk rid häst på alla sätt han gör alltid sitt bästa och mer där till ,han har en enastående arbetsvilja vill alltid jobba,han är den roligaste hästen jag ridit i mitt liv,och framföralt så har han fyra super gångarter och en väldigt bra bedömning så hade jag ett sto så skulle jag inte betäcka den med nån annan än kolle för han har ALLT.När jag köpte kolle så var han tyvär skadad märkte det på att han inte ville ta höger galopp men han var inte halt så det var inte lätt att märka men eftersom han gärna inte tog höger galopp så förstog jag att något var fel för Kolle gör allt för en.så vi åkte till Sundsvall och PH vet och det visade sig att det var gaffelbandet på höger fram så det var därför han inte ville ta höger galopp så nu har vi skrittat i 4 månader så till veckan ska vi tillbaka till PH vet och kolla om det har läkt det håller jag tummarna för att det har gjort.Kolle har en sån fantastisk Vilja så det är så svårt och märka något på han när det är något som inte är ok han visar aldrig något.Så jag skulle gärna klona han eller köpa en häst med samma pappa Kraflar fra Midsitju har hitat en bror till kolle som står i Danmark han heter Krummi fra Blesastödum och han har 8,80 på ridegeskaper med 9,5 på tölt han är skimmeln på bilden då Kraflar dog 2009 så är dom yngsta avkommorna 10 år men Krummi skulle gärna få ersätta Kolle då Kolle nu är 18 år men det tror man inte han är som en unghäst.Jag HOPPAS vi får ordning på Kolles ben så vi kan tävla nästa år :)<3

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar