torsdag 3 februari 2011

En blev två


Vilken snygging




Karlfälts Bocceli




i dag åkte vi till veterinär Ann-sofie lilja och kollade tänderna på Kolle och Bella.Kolle hade ganska mycke vassa kanter på sina tänder när jag köpte han och ann-sofie har kollat hans tänder och slipat 2 gånger förut så nu blev det den tredje och han var mycke bätre och var väldigt fin annars i munen och i slemhinorna.Bella som alltid har varit så fin i kroppen har nu tappat hull på kort tid och allt över ryggen och hon har tagit väldigt lång tid på sig att äta så jag tänkte att det var något med tänderna så när vi kom till Ann-sofie så frågade hon om Bella var dräcktig nej sa jag men ann-Sofie gjorde en dräcktighets undersökning och det visade sig att Bella gumman är dräcktig och kommer snart att föla det var ju inte vad vi hade tänkt oss men det blir roligt med en lite skit.Jag kom ju på att när vi köpte Bella i början på Maj föra året så hade Bella ståt ilag med en hingst men ägaren trode inte att hon var dräcktig hon hade aldrig set någon betäckning så nu ringde jag den föra ägaren och berätade och Bella hade ståt med en av Sveriges bästa Whels hingstar den guld belönade Karlsfälts Bocelli han är en B-ponny 1,29 cm hög skimmel vid hingst premieringen fick han 43 poäng och guldmedalj.Så det förklarade att Bella hade mist lite över ryggen då fölet tog allt men nu går hon på fri tillgång på hö i egen hage och hon får även lite lusern och pellets.Så nu har inte Wilma någon häst att rida så vi funderar på om vi ska köpa en till henne.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar