fredag 22 januari 2010

Arg promenad

Nu känner jag mig lite arg var ganska glad och nöjd härom dagen när jag hade varit ut och gått när en lastbils chaffis körde sakta förbi men nu i kväll så är det inte någon som saktar in när dom kör förbi jag blir galen.Jag var ut och gick och med mig hade jag hunden Bosse och Jor i grimskaft och Mickaela red sin hingst Kraftur vi har massor av reflexer på hunden ,jag har rexlex väst,Jor har reflexer på alla fyra benen och Mickaela o Kraftur har också lika mycket så man kan säga att vi verkligen syns men dom kör förbi som dårar jag tänker skulle dom köra så fort om det stod en älg på vägen nej det tror jag inte men varför kör dom så JÄVLA fort när det är människor och djur på vägen vill dom ha en häst i bilrutan och en ryttare.Känns inte så kul när barnen ska ut och rida eller gå det är ganska nervöst ,om det är 70 på en väg kör man 70 då förbi en häst nä skulle inte tro det även om det är 50 så kör man inte 50 heller förbi en häst man vet ju aldrig vad hästen kan göra även om dom är trafik säker dom kan ju bli rädd för något annat.Jag har kommit på en knep när jag är ute och rider då rider jag mitt i vägen tills bilen saktar in då går jag åt sidan många blir väldigt arga men vad ska man göra då jag vill inte bli överkörd när bilförarna inte har något vet själva.Skriv hjärna vad ni tycker och om ni har något förslag.

2 kommentarer:

  1. Klä dig med reflexer så du ser ut som en julgran, det gör jag. Ingen skall kunna säga att dom inte såg dig och sedan är det bra att göra sig bred och stor och få dom att inse vad dom håller på med. Tvinga dem att dra ner på tempot. Men det är svårt när man rider unghästar när man inte riktigt vet hur dom reagerar. Men detta sätt är bra när man har gamla trygga hästar som man känner väl. Trevlig helg!

    SvaraRadera
  2. Vi har samma problem när vi rider från knutbränna mot munken eller raftälven.Jag har börjat vinka ner trafiken med handen.En del kör så fort att det sprätter sten både på hästarna och oss som rider.En del som ser att man vinkar ner dom stannar och undrar om det hänt något och då säger jag.
    - Nä, inte än men det kan om ni inte sakta ner.

    SvaraRadera