tisdag 16 februari 2010

T2


Jag har ända sen jag köpte Jor i höstas hoppas på att han ska bli en T2 häst och jag tror att min önskan har slagit in.Jag har släppt lite på tyglarna i bland när jag har ridit ut när han har känts fin i tölten och det har funkat super bra men i dag provade jag att rida T2 på ovalbanan och han gick som en klocka i tölten på långa tyglar helt fantastiskt jag älskar T2 det är den roligaste grenen hoppas vi kan tävla i vår i T2 och jag ska ju även rida femgång i år jag har aldrig tävlat femgång förut eftersom vi nästan bara har fyrgångare så jag är skit nervös över femgången bara jag tänker på det så pirar det i magen det är ju så mycket som ska stämma dom där minuterna som man har på sig det är ju inte som hemma när man kan göra om det om det inte blev bra .Få en bra tölt i fin form,att huvud taget få till en trav,en avspänd skritt med övertramp,få rätt galopp utan rusning,och sen att huvudtaget få till en passlägning och att ta den från gallopp ja bara man tänker på det så blir jag knäsvag kanske ska fortsätta att rida fyrgång i stället då är det ju en gångart mindre att hålla reda på men man måste ju ha lite nya utmaningar eller hur?Jor är ju en skit bra femgångs häst han tävlade Landsmot 2006 så han kan ju det där men han har super mycke vilja så det är kanska mycket att hålla reda på vilja lova det är en riktigt utmaning men så himla roligt.Jag har bara ridit en häst tidigare som har lika mycke vilja som Jor.Eftersom ingen var hemma idag och kunde ta bilder när vi red T2 i dag så blir det en bild på mig och Hrim när vi tävlade Gneisti open 2008 och kvalade till A-klass med poängen 6,47 hoppas Jor blir lika bra:)

1 kommentar:

  1. Spännande! Ska bli kul att se er på kommande tävlingar!

    SvaraRadera