torsdag 3 juni 2010

Vidar från Gormgården


Då va det det här vad lill pojken ska heta jag tycker att dom flesta hästar heter så konstiga namn som man varken kan skriva eller uttalla och som man måste hitta på smek namn till och att namnen måste betyda något farför då vi har ju inte våra namn bedyder ju inget så vi försökte hitta ett kort och enkelt namn till lill hingsten alla namn som jag gillar är det något häst som redan heter som man känner eller så är det någon känd hingst som heter det och då vill jag inte att den ska heta det så då vart det Vidar från Gormgården kort och enkelt namn och fint.Jag tycker det är enklare med sto namn då finns det hur många fina som helst.

2 kommentarer:

  1. Vidar är förstahandsalternativet till Viduns första hingstföl också. Fiiint namn!

    SvaraRadera
  2. Han är ju bara för söt lilla Vidar :-) Jag får komma och titta lite närmare på honom någon dag!

    SvaraRadera